Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Monday, January 3, 2011

Sekolah Bermula

In The Name Of Allah.

As Salam.

Hari ni dah 3 Januari 2011. Cepatnya masa berlalu. Masih teringat bulan 12 yang lepas. Hari ni budak-budak kecik dan besar dah pergi sekolah.

Termasuk anak saudara aku yang cute macam aku ni. Bapak dia hantar kat Taska Jabatan Agama Islam Melaka. Dengar kata malam tadi dah siap cuba baju sekolah dia.

Tapi malas nak bangun plak pagi tadi. Nasib baik nak gi sekolah gak. Anak buah aku ni dah lar peramah orangnya. Aku pun tak larat layan. Penat bercakap dengan dia.


Ni lah anak buah beta. Come macam beta kan. Kih2...

Dengar kata, budak-budak lain semua senyap ja dok dalam taska tu. Cuma dia ja bising. Sampaikan songkok dia pun dia jadikan bola. Ngarut ja. Aku tak tau pada tahap manakah kesabaran cikgu tu.

Aku rasa dialah budak paling bising dalam kelas tu. Nasib cikgu lah ya..

Adik-adik aku yang lain tengah tunggu keputusan. Sorang tunggu STPM. Sorang lagi tunggu SPM. yang lagi sorang baru pi sekolah pagi tadi Tingkatan 3.

Wokeh. Saya dengan hati yang baik hati dan ikhlas ingin mengucapkan Selamat Kembali Ke Sekolah. Semoga anda berjaya di dunia mahupun akhirat.

Lupa plak, harga sayuran naik lagi. Huh. kena buat kebun sendiri nih. Kena tanam bawang, cabai, sawi dan sewaktu dengannya banyak-banyak.

Ta ta..

As Salam.

No comments:

Post a Comment