Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Tuesday, April 10, 2012

Berikan Ku Kekuatan

In The Name Of Allah.

As Salam.

* * * * *

Ya Tuhan...
Ya Rabb...
Ya Allah...

Berikanlah aku kekuatan,
Kekuatan untuk menepis cobaan,
Kekuatan untuk menepis kejahatan,
Kekuatan untuk aku terus bertahan.

Kenapa hatiku lemah,
Tika aku memerlukan kekuatan.

Kenapa hatiku lemah,
Tika aku tidak memerlukan.

Kenapa hatiku lemah,
Tika aku perlu bertahan.

Ya Allah,
Berikanlah Hamba-Mu yang lemah ini kekuatan,
Berikanlah Hamba-Mu yang lemah ini ketahanan,
Berikanlah Hamba-Mu yang lemah ini ketabahan.

Supaya aku terus bertahan,
Untuk tidak melanggar hukum sebagai hamba,
Hukum antara manusia sesama manusia.

Kuatkan aku untuk menepisnya Ya Allah.

Kuatkan aku untuk menolaknya.

Amin, amin, amin. Ya Rabbal A'lamin.


* * * * *

Lama sudah tidak aku berpuitis, tika aku tiada perasaan yang sepatutnya untuk menulis, untuk menaip, untuk mencurahkan idea...

As Salam.


No comments:

Post a Comment