Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Saturday, July 7, 2012

Gangguan Dunia

In The Name Of Allah.

As Salam.

Lama tak menjengah di sini ya. Hari ini aku tension sebab masalah semalam. Aku benci masalah berkaitan dengan dunia ni.

Kenapa mereka tak bagi aku hidup dalam dunia aku sendiri dengan aman. Aku nak coret perjalanan aku sendiri. Aku tak mau orang lain. Tapi kenapa orang lain selalu menyibuk dengan dunia aku.

Sekarang aku setuju dengan pepatah, lelaki dan perempuan tak boleh berkawan baik. Sebab salah seorang tak kan mengerti apa itu 'kawan'. Haishhhh!!!!!

All this things a stupid. Lebih baik berkurung kat rumah ja senang kalau tak mau kena ganggu eh. Tapi...bila plak aku nak tabah harungi semua dugaan dan rintangan sebagai hamba Allah S.W.T..

* * *

Sekarang aku kerja kat kedai top-up sambil pergi interview dan hantar resume. Tapi tak ada reaksi lagi. Aku tak kisah. Asalkan aku masih di samping Yang Esa.

Hidupku terasa kosong tanpa Dia. Dugaan yang terjadi hanya untuk mengingati-Nya.

I don't want to stay at my hometown. I want to go out from this city and maybe also state.

Ke tempat yang aku tak mengenali sesiapa. Mungkin itu lebih baik.

Teremosional lar plak. K lah. Semoga hidup aku hari ini lebih ceria daripada hari semalam. Amin. Amin. Amin Ya Rabbal A'lamin.

As Salam.


No comments:

Post a Comment