Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Saturday, August 11, 2012

KOLAM Bapakku

In The Name Of Allah.

As Salam.

Macam-macam yang aku nak cerita ni. Heh3. Idea datang mencurah-curah.

Emmmm. Tapi sekarang dah tak tau nak cerita apa. Hilang semuanya sejak aku sign in masuk. Emm. Tak pa lah. Cerita pasal kolam ikan bapakku nak?? Hah2. Tak mau tak payah baca.

Kan aku dah cakap yang bapak aku bela ikan siakap. Tapi ikan siakap tu banyak songeh nak mampus dan tak berbaloi bela sampai besaq panjang semata-mata nak bagi aku makan. So sasaran pun berubah.

Kolam bapak aku kan dekat dengan sungai. And then macam-macam makhluk sungai lah yang masuk. First ikan apa ntah. Aku tak kenal sangat. Kemudian plak udang. Udang kecil ada, besar pun ada.

And now ikan talapia pulak. Rezeki daripada Allah S.W.T kan. So, tangan aku tadah sebesar yang boleh.

Insyaallah kalau aku sempat, nanti aku ambil gambar dengan handset aku yang paling canggih di dunia. Hu2.

Ikan ni asyik timbul dekat permukaan air ja. Geram aku tengok.

Aku tak selesa r taip bahasa Malaysia yang fluent ni. Aku taip bahasa Kedah negeriku boleh tak eh?? Boleh. Okeh. Wa no hal.

Aku harus memartabatkan bahasa negeriku yang tercinta ini. Huh!!!

Anak-anak ikan talapia ni pun banyak. Aku yang tengok ni pun geqam. Siap dengan oboq-oboq skali. Besaq lar jugak oboq-oboq dia. Tapi dah kaih dah.

Bila tengok bahasa Kedah aku ni, macam orang tak pernah masuk U lar plak. Tapi tak pa lah. Len kali aku pakai bahasa paling standard ni Malaysia.

As Salam.

Tomorrow I will put that pic okeh. Insyaallah kalo aku qajin mai qeja. Nak topup BB malas. Guna yang bos punyalah. Free kot. Membazir ja kalau tak guna. Allah S.W.T tak suka orang yang membazir nih.

No comments:

Post a Comment