Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, August 26, 2012

My Customers!

In The Name Of Allah.

As Salam.

Disebabkan bos aku ada kenduri, aku kena kerja hari ini. Memang tak patut. Tapi, semenjak tadi baru aku rasa aku tak menyesal jaga kedai hari ni.

Korang tau kenapa?? Hah2!! Bukan sebab aku jumpa kayu balak yang hensem ya. Sebabkan ada pak cik puji tadi. Dia kata tuan punya blog nih cantik, sopan santun, dan yang seangkatan dengannya. AMIN. Kih3!!!

Okeh. Fine. Aku tipu ja.

Di kata pengcahayaan kedai ni ok, kedai pun bersih. Tu maknanya aku yang jaga. Nak harap orang lelaki. Berabuk lah nampaknya.

Tapi satu aku tak suka tentang pelanggan aku. Pasal duit. Aku ni punyalah baik hati ambil duit yang diorang bagi walaupun terkoyak sikit ya. Ni sebab aku tak sampai hati nak tolak.

Tapi bila aku bagi dekat pelanggan yang lain plak, pandai plak mereka tolak.

Okeh fine. Mulai hari ini aku bertekad dengan sepenuh hati, aku tak akan sesekali menerima duit yang terkoyak. Walaupun secebis. Nak main-main dengan aku!!! Tak pa. Just wait and see my dear customers.

* * *
10 minutes later

Untuk kesekian 10 minit ni, aku blah sebab pelanggan masuk. And you know what?? Aku terima duit terkoyak lagi. Kenapa hati aku ini. Kenapa ia terlalu lembut dan tak reti nak mempertahankan sesuatu.

CIS!!!

Tak pa lah. Aku ambil ia sebagai pengajaran untuk aku. Insyaalah, kot-kot nanti aku buka kedai sendiri. Ye tak.  :Ini ayat untuk menyedapkan hati:

I will try to ignore that money slowly-mowly. Itu kata ganda yang tak bertauliah ya. Jangan ikut.

Ok'kih. As Salam.

No comments:

Post a Comment