Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Friday, May 6, 2011

Cara Study Yang Berkesan

In The Name Of Allah.

As Salam.

Okeh. Heh2.. Tajuk yang baik rasanya untuk entry aku pada malam sabtu hari jumaat ini. Jangan marah bagi sesiapa yang betul-betul nak cari tip untuk study. Keh2..



Ni lah cara aku study untuk semester ni. Amat mengarut. Sila lar korang...tolong...tolong...and tolong jangan tiru macam aku kalau korang nak berjaya.

Kat situ ada slide power point, ada google translate, ada site iluvislam, ada blog aku, and ada sembang kosong punya blog. Dan tak lupa kepada UUM TV di situ. TV3 tu, cerita English tajuk apa ntah. Tak sempat tengok tajuk. Sibuk study kan. Hah2.

Aku pemalas tahap apa ntah lar ni. Kalau korang nak semangat study. Pergi lar call adik ka, kengkawan yang korang rasa betul-betul rapat. Tak pun mesej ja.

Minta nasihat diorang. Memang berkesan. Tambah-tambah plak adik aku yang gegeh bagi nasihat. Hatiku terus terusik. Sebut plak pasal mak bapak. Aku simpan lagi mesej tu untuk tatapan masa hadapan.

Kat blog aku ada ruangan motivasi punya label. Kalau teringin nak baca, baca lar. Aku hanya berkongsi. Yang lain letak kat tangan korang sendiri. Anda penentu masa depan negara, bangsa, dan nusa. Hoh2.

Hah2... Study2... Nak exam final dah ni. Go2...

As Salam.

Nota : Study tu kena fokus... Macam mana nak masuk otak kalau tak fokus. Syuh2... Kuar cepat, and study. 
Good Luck!!!

No comments:

Post a Comment