Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Thursday, May 5, 2011

Kampungku menarik???

In The Name Of Allah.

As Salam.

Ini ja kerja aku sekarang kalau aku tak study. Malasnya. Hish! Benci betul aku dengan sikap ni. Takpa2. Kita update blog kejap.

Ni ja picture yang aku ada masa balik kampung.



Sapa tau ini kat mana? Hah2... Mengarut ja aku ni. Okeh. Ni Pantai Merdeka. Tak sempat nak tangkap gambar bebanyak sebab banyak orang. Almaklumlah cuti umum. So, ramai orang. Mana lagi yang tengah memancing. Menyibuk ja lepa semua ni. Time aku nak mandi-manda, time tu jugak lepa nak adakan pertandingan memancing ni semua. Huh.



Ni sedikit tentang persekitarannya. Heh2.



Ha... Ini persekitaran Pulau Sayak. Yang ni restoran untuk makan Mee Udang. Tak power sangat sebab aku pernah makan lagi sedap daripada yang ni. Sayangnya dah ditutup.



Ini Mee Udangnya. Terliurkah??? Hah2.. Gi cari sendiri. Aku just nak menunjuk ja.




Yang ni mak aku cari belakang rumah. Aku just balik kampung tolong kopek and masak ja. Aku tak tau nama komersial apa. Kami panggil Lokan ja.

Okeh. Teringat satu cerita lawak. Hah2. Kan kawan aku ikut pergi rumah. Korang tau kan asal usul asam keping. Ayah aku bawa balik buah ni daripada bukit and kawan aku pun tengok.


Bantuan Google

Ni buah Asam Gelugor untuk buat asam keping. Heh2.. Kawan aku ingat asam keping tu memang ada atas pokok and petik ja. Hah2. Okeh2. Mesti dia marah kalo baca nih. Kah5... Takpa. Selagi hidup selagi tu kita belajar. Ya tak.

Nanti kalau aku jenjalan kat kampung aku letak lagi. Sebab dah biasa tinggal dekat situ, so semua macam biasa. Tak de yang menarik. Kawan datang, baru tau kata tempat aku menarik. He2. Tapi, tak sempat round sampai habis.

Ada lagi yang nak ditunjuk. Takpa2. Insyaallah lain kali deh.

Okeh. As Salam.

No comments:

Post a Comment