Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Saturday, December 11, 2010

Jatuh Cinta Lagi...Lagi3x Ku..

In The Name Of Allah.

As Salam.

Terasa nak menggunakan bahasa aku hari ini. Kasar ka? Tak kot eh. Kalo kasar nak ja guna beta. Ho2... Aku baru balik semalam.

Perkara yang paling mengembirakan terjadi selepas exam semalam. Hah2.. Aku jumpa Pak Arab paling hensem, paling kacak, paling cute, paling dan paling hebat lah. Hensemnya dia..

Kawan aku pun cakap dia hensem. Dia nak lamar aku, tapi aku tolak. Sebab aku tak minat. Kesian dia kan. Tak sanggup aku menolaknya. Tapi apakan daya. Antara dia dan beta terlalu jauh.

Walaupun aku dan dia bagai pinang dibelah 10. Sama cantik dan kacak. Tapi asalnya terlalu jauh. Beta tidak sanggup meninggalkan tanah tumpah darahku sendiri.

Aku terpaksa meninggalkannya tanpa berpaling. Beta lihat dia terus menitiskan air mata daripada jauh. Tetapi, aku melangkah lebih jauh tanpa perasaan sedih.

Aku lebih menyayangi ibu bapaku daripada Pak Arab hensem itu. Ahhhhhhhhhhh... Hensem!!!

Putih, hidung mancung sikit, tegap, berbudi bahasa, kacak.... Huh.. Aku jatuh cinta pandang pertama. Mata aku tak boleh bergerak ke arah lain dah. Balik dalam bas pun teringat lagi.

Ciptaan Allah SWT yang sungguh baik.

Aku memerlukan sedikit masa melupakannya. Hoh2.. Cerita ini palsu belaka. Tapi ciri-cirinya aku tak tipu. Memang amat hensem. Sampai aku yang tak berapa suka terpikat dengan lelaki pun boleh terpikat. Nasib baik aku pemalu orangnya. Hak2.

Kalo tak dah lama ku pi bagi nombor telefon bapak aku. Suh dia call bapak aku, meminang terus. Tak payah berkenalan dah. Bercinta lepas kawin ja.

Oh... Minggu depan aku pergi Padang Terap. Ada program anak angkat selama seminggu. Mula-mula nak pergi Langkawi. Tapi dah penuh. So, tercampak kat Padang Terap. Korang tau kan Padang Terap kat mana??

Sebab dah 2 orang tak tau kat mana tempat tu. Amat mengarot diorang tu. Orang Kedah saja tapi tak tau Padang Terap kat mana. Aku rasa aku lebih buta pasal tempat daripada mereka. Pdang Terap kat Kedah. Sekitar Pendang gitulah. Aku bukan tau sangat. Tapi aku tau lar kat Kedah.

Diorang tu tau tempat popular ja. Tak popular tak tau. Okeh.

As Salam.

No comments:

Post a Comment