Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, December 5, 2010

Musim Periksa

In The Name Of Allah..

As Salam.

Selamat pagi. Mengantuk betul lar sejuk-sejuk ni. Tambah plak langit mendung. Membuatkan mataku layu dengan sendirinya tanpa dipinta.

Tak tau nak update apa tapi teringin nak post entry. Cerita pasal kejadian musim-musim exam lah ye. Hah2.

Exam ni, tak tau lah nak kata apa. Bukannya tak best. Sangat best sebab nak menguji otakku yang bijak sejurus sahaja saya lahir ni. Tak percaya pergi tanya mak bapak saya. Bijak tau. Keluar ja dah pandai menangis. Mana ada orang ajar pun masa tu. You see. Bijak kan.

Yang masalahnya, susah sangat nak pi mengadap buku yang mahal-mahal harganya tu sampai habis duit PT saya seperti mana mengadap laptop ku yang serba cantik dan canggih ini.

Susahnya hanya Tuhan yang tahu. Tak boleh nak berlawan dah.

But, lately kawan saya bagi saya doa. Alhamdulillah sedikit berubah. Eh, kejap-kejap. Saya sebenarnya nak post entry pasal cd yang saya copy.

Saya cerita pasal cd dulu ya. Doa nanti saya buat entry lain. Tak elok plak campur aduk. Insyaallah, malam ni saya letak doa tu. Kalau ingat ya. Insyaallah.

Okeh. Time-time exam ni, bukan saja nak mengonlinekan diri. Tapi, tengok cerita dan copy mengepaste cerita pun ada. Budak-budak lain, siap boleh baca novel lagi. Entahlah.

Bila Malaysia nak maju macam ni. Ish2.. Harap korang berubah. Hoh2..

Ok. Dah banyak cd saya copy sampai dua bekas tu. Panggil apa ntah. Tak tau lah. Baru-baru ni tengok Avatar. Heh2. Wayang mahal. Tengok ni free of charge. Mesti kak ku akan kejelesan ni.





Ada yang ambil daripada kawan dan ada yang download sendiri. Dulu tak suka cerekarama pun jadi suka. Kadang-kadang menyampah juga tengok cerita Melayu ni. Tak menarik langsung. Macam tak tau cara nak menarik penonton. Pot pet ja lebih. Tak da hasil.

Tapi tak semua tak best. Ada yang best. Cerita zaman sekolah menengah lagi best. Tiap-tiap hari nak balik sekolah cepat semata-mata nak tengok tv.

Sekarang lambat pun tak pa. Tak dapat menarik saya yang semnagat nak belajar ni. Buku adalah segala-galanya. Amin. He...........

That all for today.
Mengarut pun ngarut lah. Teringin sangat nak update.

As Salam.

Semoga Tuhan Merahmati Anda Semua. Amin.

No comments:

Post a Comment