Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Friday, June 25, 2010

Dunia



Dunia ini milik Allah,
Dunia kau milik Allah,
Dunia ku milik Allah,
Dan
Dunia kau dunia kau,
Dunia ku adalah duniaku.

Seperti biasa,
Dunia masih berada dalam paksinya,
Masih bergerak mengikut orbitnya,
Bergerak mengikut ketentuan-Nya.
Sehingga satu titik yang pasti,
Maka akan terhenti tugasnya.

Dunia kini kian menghitam,
Menunggu masa untuk kehancuran,
Kehancuran yang pasti untuk setiap insan.

Dunia aku seperti biasa,
Kadang kala aku sendiri menyesalinya,
Kenapa aku ditentukan sebegini,
Walaupun ada hikmahnya,
Tapi belum tentu aku mengecapinya.

Aku hamba Allah,
Hamba yang sedang mengutip tiket,
Menadah tangan untuk meminta,
Meminta petunjuk-Nya,
Meminta hidayah-Nya,
Meminta kemaafan daripada-Nya,
Dalam menuju dunia masa depan,
Yang belum pasti hitam atau putihnya.

No comments:

Post a Comment