Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Monday, September 20, 2010

Malangnya.

In The Name Of Allah.

Salam.

Taipan untuk blog ni semakin kurang lar kan??? Sekarang dah musim pertengahan semester. Tengah-tengah ni lar yang banyak kerja sikit. Exam ada... Tugasan pun ada... Semua nak kena buat masa ni. Mula semester malas nak study. Sekarang baru saya sedang gegeh dan tak berapa nak gigih nak study.

Saya tak tahu lah, kenapa kemalasan menghantui saya sebagai seorang pelajar yang nak belajar dengan jayanya. Huh. Tak patut.

Sekarang dah balik UUM. Sebelum balik sini mesti sesuatu akan berlaku. Tapi, tak lar selalu. Kadang-kadang ja. Semasa perjalanan ke stesen bus SP hari Sabtu lepas, tetiba ja temperature kereta kak saya naik dengan mendadak. So, kereta tersadai di tengah-tengah jalan.

Waktu hanya tinggal setengah jam ja. Nasib baik ada orang yang baik hati tolong saya yang come nih. Kalau tak, mesti tak sampai lagi.

Semester lepas tayar kereta pecah. Saya masih simpan dia punya gambar. Nak kata pecah macam tak patut ja.



Malas nak letak url da.

Patut ke saya kata pecah. Dah macam berkecai je tengok. Entah lar. Jalan sangat panas masa tu. Hi2.. Time ni memang banyak orang tolong.

Tolong tengok ja. Ada ke patut. Macam nak sekeh ja diorang nih. Huh. Tak pe lah. Saya memang panas bin baran sikit. Baka daripada ayah ya.

So, nasib baik rumah sepupu dah dekat. Minta dia tolong lah. Nak buat macam mana, orang lain berupaya nak tengok ja. Tak berupaya untuk membantu. Itulah kelebihan orang Malaysia sekarang. Tapi tak semua orang macam tu. Dan saya tau tentang hal ini.

Tak semua orang yang digelar penjahat tu orang jahat. Ye tak?? (mengarot ja contohnya) hak2..

* * * * *

Kawan saya siap suruh mak saya bawa gi mandi bunga. Pembawa malang ke?? Saya tak rasa macam tu pun. Takdir kan?? Kita tidak boleh menghalang takdir yang ditentukan Allah SWT.

Wokeh.

Salam 1 Malaysia.

Sebuah perhatian amat bernilai,
bagi yang memerlukan.

Bantuan yang sedikit amat membahagiakan,
walaupun ia sebuah doa luhur daripada hati.

No comments:

Post a Comment