Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, March 20, 2011

Perubahan Negatif

In The Name Of Allah

As Salam.

Tengah menghafal Mandarin sempat lagi beta menaip untuk tatapan dayang-dayang yang sedang merindui beta. 

Entahlah. Tetapi aku rasa macam betul ja. Aku rasa macam perangai aku dah berubah lar. Kalau baik Alhamdulillah. Masalahnya ke arah...erm...alah...buruk-buruk tuh.

I don't know what happened to me? Semua orang aku nak mengata. Tak boleh duduk diam lar. Kalau tersedar pun, lepas aku mengata orang. Kalau sebelum, akulah Hamba-Nya yang paling bersyukur sebab tak sempat menyakitkan hati orang lain.

Tengok tuh. Aku sangat jahat. Dah lar nak berubah bukan perkara yang gantang. Aduh.


Ibarat peribahasa Melayu : *** Sudah jatuh ditimpa tangga *** Keluar mulut Harimau masuk mulut Buaya ***

Nak sangat berubah, tetapi tersangatlah susah. Mulut aku dah tak boleh diam dah. Nak kata tak cuba, dah cuba. Tetapi hasilnya tetap sama.

Insyaallah. Jalan untuk Hamba-Nya sentiasa terbentang luas. Orang cakap, nak dapat emas bukanlah satu perkara yang mudah. Kena tempuh pelbagai halangan dulu nak dapatkan benda yang berharga.

I will try to do the best... Semoga aku berjaya. Amin.

As Salam.

Nota : Hidup sememangnya tidak bermakna tanpa Allah SWT di sisi, hidup tidak bermakna tanpa keluarga menemani, hidup tidak seceria alam tanpa sahabat-sahabat sejati, dan hidup tidak seindah pelangi tanpa rakan karib bersatu hati.

Tulus, FMR.


No comments:

Post a Comment