Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, July 18, 2010

Jari kakiku!!!



In The Name Of Allah.

Salam ukhwah semua.

Aku dengan sedihnya nak menceritakan kepedihan jari kakiku. Sakitnya... Tadi pagi aku sihat walafiat ja. Tapi lepas duduk atas bangku dalam kelas hari ini, aku dengan gatalnya telah meletakkan kakiku dekat bangku depan. Malangnya aku tak perasan ada orang nak duduk dekat bangku tu. Aku plak terlupa kaki aku letak situ. Dia dengan senangnya duduk atas bangku tu and kakiku terkepit. Sakitnya hanya tuhan yang tahu. Aku plak entah kenapa hari ni, bleh plak aku g tarik kaki aku tu. Astafirullahhalazim... so keluarlah kulit jari kaki aku. Pedihnya... Entah kenapa aku tak suruh je budak tu yang bangun. Apalah punya haprak aku ni. Kenapa aku tidak terfikir penyelesaian yang terbaik tu. So, aku pergi mana2 kena lar jalan slow2. Aku ngeri takut ada orang pijak kaki aku.

Lepas tu malam ni plak. Yang ni lagi pedih. Bekas jari kaki aku yang keluar kulit tu tersangkut plak dengan tikar yang aku hamparkan dalam bilik. Ya Allah. Pedih5!!!!!

Lepas tu baru lar aku gegeh letak minyak gamat. Kot2 esok boleh lega terus. Hi2. Aku tak kira. Jari kaki aku pedih!! Nak gunting juraian kulit tu takut plak, sebab gunting aku tak makan nasi lagi. Lebih baik aku biarkan sahaja. Biar aku tanggung sendiri.. waa... Nak balik... Dekat rumah boleh juga mak aku risau2. Kat sini semua wat hal sendiri. Sedih betul. Takpe2.. Takdir.. Aku nak letak minyak banyak2.. Nanti cepat baik..kan2...

No comments:

Post a Comment