Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Thursday, July 29, 2010

Mimpi Hanya Mimpi, Nyata Yang Realiti.

In The Name Of Allah.

Realiti tidak seindah mimpi,
Mimpi yang senantiasa memenuhi impian insan,
Mimpi yang senantiasa membahagiakan,
Mimpi yang tidak pernah menyakitkan.                   

Tetapi,
Mimpi hanyalah mimpi,
Dan,
Nyata yang lebih pasti,
Walau ia tidak seindah mimpi.

Tetapi nyata amat membahagiakan,
Nyata ketika rasa merangsang jiwa,
Nyata ketika mata melihat segala,
Nyata ketika minda memikirkan Dia,
Nyata ketika aku merasai Esa,
dan
Ketika deria mula berbicara.



Andai aku bisa berkata-kata,
Andai aku bisa mengapainya,
Andai aku bisa merebutnya,
Pasti mimpi akan menjadi nyata,
Pasti mimpi lebih indah daripada biasa.

Tetapi aku hanya insan yang hina,
Yang tidak mempunyai kuasa menentukan segalanya,
Hanya kepada Dia aku meminta,
Agar nyataku tidak sia-sia


Dan kini aku lebih pasti,
Pasti dalam memilih sesuatu yang dapat dirasa,
Pasti dalam memilih sesuatu yang bermakna,
Dan kini,
Aku akan kembali kepada dunia yang lebih nyata,
Yang pasti berlaku dengan setiap kehendak Yang Esa.



Moga aku dan kita semua dalam kalangan nyata yang lebih bermakna.

Amin.

1 comment: