Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Thursday, August 19, 2010

Air di Rumahku

In The Name Of Allah.

Salam.

Sementara tunggu untuk berbuka ni, saya update blog dulu. Hu2. Nak memasak pun tak boleh sebab duduk dalam ni, bakat saya sebagai chef tidak dapat dicungkilkan. Ha2.

Ok lah. Malas nak pot pet lagi. Tujuan utama nak upload gambar. Meh tengok boleh upload ke tak. Kalo boleh baru saya mula bercerita.


Seksanya nak upload. Tak pe lah.

Kenal tak apa tu. Itu air air pasang dan boleh juga dipanggil air sungai. Ha2. Ngarot je kan saya cerita pasal ni. Nak cakap je, tepi rumah saya ada sungai. Dapat bermandi-manda. Jernih kan airnya. Ni saya ambil masa balik hari tu. Kebetulan air pasang. Snap je lah. Nak mandi puasa plak kan. Hu2.

Cute tak air pasang kat rumah saya. Cute macam orang yang snapnya. Amin.


Jangan cakap ini rumah saya ya. Itu sebahagian daripada rumah-rumah ayam keluarga saya. Hah2. Ayat bajet hebat tu.


Yang buah tu kenal tak anak-anak? Itu buah nipah ya bagi sapa yang tak kenal. Yang berdaun tu plak, pokok nipah. Kot-kot tak tau plak. Saya cakap awal-awal.

Pernah makan nira nipah. Sedap tau. Tambah-tambah yang tak masak. Lagi sedap. Hu2. Promote2.


Ok. Inilah rumah saya. Daif kan? Siapa yang nak menghulurkan bantuan tolonglah hubungi saya. Sedih2..

Boleh masuk Bersamamu nih. Ha2.. Tengok tu. Pintu pun tak ada. Kesiannya admin blog ni. Bantuan anda amat dihargai. Khi2.


Ni plak anak orang asli daripada mana ntah datangnya. Ha2. Sibuk ja suruh saya ambil gambar dia. Nak buat demonstrasi berenang lar katakan.

Tipu semata-mata. Itu anak jiran saya a.k.a anak kepada abang ayah saya.


Dah alang-alang menyeluk pekasam yang tak berapa masam. Saya letak lah pic ni sekali. Ni kolam bapa saya. Bukan saya ya. Nampak tak ada apa dalam tu?? Siapa tak nampak orang tu rabun. Saya nampak. Saya nampak ada air dalam tu. Harap maaf. Terlebih gurau senda plak.

Dalam ni ada ikan siakap. Lepas raya ni besar lar kot. Nih kecik lagi rasanya. Makan pun tak puas. Sedap tau ikan dalam kolam ni. Lain daripada yang lain. Apa yang lainnya??? Sebab dia selalu tengok muka saya yang cantik nih. Ha2.

Nanti kalau sesiapa datang around sini bleh bawa pancing sekali. Free of charge. Dah dapat ikan nak bawa balik rumah tu pepandai lar bayar. Tak banyak. RM 1000 ja. Hah2. Tipu-tipu.

Maaf sekali lagi. Terlebih plak.

Dah berbuka pun. Selamat berbuka ya. Saya pun nak gi makan. Sambung lain kali.

Salam.

No comments:

Post a Comment