Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, August 8, 2010

Dunia Blogger

In The Name Of Allah.

Salam.

Ok.. Today is Sunday... Heh2... Ok, kita start forum agama kita hari ini.

Mulakan dengan Bismillah.

Bila ye??? Saya baru mula daftar gengblogger. Tapi hari-hari lepas lar kan. Sebelum masuk GB (gengblogger) ni, saya rasa dunia blogger saya hanya tertumpu dekat kawan-kawan je. Lepas tu ada lar sikit-sikit kenalan lain. Ingatkan dunia blogger ni sikit je orangnya. Macam lebih kurang bawah 5000 macam tu.



Tapi, ternyata saya silap. Wah-wah. Kenapa saya mengakuinya. Yelah. Saya kan baik hati orangnya. So, kena lar cakap hal yang sebenar. Heh2.

Saya teruskan dengan hujah yang seterusnya.

Em... Lepas saya daftar dengan GB ni, baru saya tahu dunia blogger terlalu dan amat-amat luas. Yang tu pun 2-3 hari baru agak terrer sikit.

Saya ja tenggelam dalam dunia sendiri selama ini. Almaklumlah, kanta spek saya dalam dunia IT ni agak kurang power. Tetapi, dengan ini saya mengumumkan...

Setelah saya dengan jayanya mendaftarkan diri dalam GB ni, saya rasa, sayalah orang yang paling handal dalam dunia IT ni. Hah3...       ( Gelak Jin Baik Hati )

Biasalah. Dah tak ada orang nak puji. Kenalah puji diri sendiri. Ye tak???

Saya pun baru je masuk dunia blogger-blogger ni semua. Tak silap saya 2-4 bulan yang lepas kot. Saya buat ni pun sebab saya hairan, kenapa banyak sangat orang buat blog ni?? Em... Hairan-hairan...     ( Sambil menggaru kaki yang gatal sebab kena ketit dengan binatang kecik dan hijau tu).

Dengan perasaan yang membuak-buak macam air nira tengah mendidih tu. Saya pun mula start buat blog semasa tengah exam akhir. Gila betul. Nak buat macam mana kan?? Dah gian nak mampus dah. Nak buat tu pun amatlah seksa. Dah banyak jenis blog dah cipta dan padam. Cipta dan padam lagi... dan seterusnya.



So sebab tu lar, url saya panjang semacam je. Hih2. Seksa juga nak tekan.

Kita tinggalkan tajuk kuliah agama itu, dan masuk part yang baru plak.

Subhanallah, Walhamdulillah, Wala'illah Haillallah... Allahhuakbar.

Bagus2. Dapat juga pahala.

Hari ni plak saya mendaftar dengan bloggeraktif. Heh2. Tengah mencuba sekarang. Baru nak belajar merangkak. Bukan tau sangat pun. Esok lusa baru nak teroka dunia bloggeraktif. Nak start ni susah sikit bagi saya. Almaklumlah, susah lar mula-mula ni. Lepas 2-3 jam atau 2-3 hari ok lah tu.

Cukuplah kuliah agama kita pada hari ini. Insyaallah akan bersambung di lain masa sekiranya ada permintaan daripada pelanggan. Hi2.

Salam ukhwah semua. Bagus-bagus. Dapat juga pahala secara tak langsung. Alhamdulillah.

5 comments:

  1. " jadi diri sendiri adalah kelebihan berblogging "

    itu bukan tutorial ye. apa pun.

    welkam to blogging world!!

    ReplyDelete
  2. apa??xpaham..
    xckup sdirikah saya??
    hu2..wokeh.
    apapun..tima kasih ya.

    ReplyDelete