Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Sunday, August 1, 2010

Cuti2 di Utara

In The Name Of Allah.

Semalam bersamaan dengan hari Sabtu  19 Syaaban tahun 1431, saya dan kawan2 saya telah keluar merehatkan diri daripada hutan yang setengah konkrit ni. Hu2..

Konfius...Saya atau aku??? Yang mana lebih elok??heh2..

Ok, semalam kami semua pergi jalan2 sekeliling Alor Setar dan Jitra sikit. Ada banyak kali juga lar, kami semua sesat. Letih betul nak mencari jalan yang benar. Nasib baik jumpa. Hu2..

Tambah2 masa dekat SP Plaza. Cukup benci masuk dalam tu. Banyak sangat tangga, yang mana satu jalan keluar pun tak tau. Banyak kali juga kami semua tawaf bangunan tu untuk cari jalan keluar. Buang masa betul.
Lepas tu aku dengan kawan2 aku pergi apa tu nama dia..a’ah, Muzium Jelapang Padi. Nak pergi situ pun sesat  juga kerana dapat penunjuk arah yang tak berapa nak berkaliber. Ha2.. aku jangan cakap lar. Aku tau jalan kampung aku ja. Sini punya jalan aku tak tau lar. Ni pun nasib baik aku dapat belajar dekat UUM. Kalau tak, belum tentu aku kenal Changlun ni tau. Aku pun tak tau, Kedah ada tempat nama Changlun, Sintok, dll yang aku sendiri pun tak tau lagi.

Lepas daripada muzium tu, aku pergi Jitra jap. Jalan2 and beli KFC. He2.. memang dah tak ada ayam lain yang lebih sedap dah kecuali KFC. Ada pun kalau mak aku yang buatkan.

Ni aku tunjukkan sikit apa yang ada dalam muzium tu. Ikut suka hati nak tengok ke tak. First time aku pergi ni...






Lambat betul line nak upload. Aku dah penat menunggu. So, aku letak 2 pic ni dulu.. Malam kang kalo rajin aku letak lain. wokeh..

Salam.

P/s: Kalo ada tempat menarik sekeliling Kedah ni boleh bagitau saya. Saya tak tau lar. Boleh kita kenal2 Kedah dengan lebih mendalam. Heh2.. Sem depan aku nak bawa kawan2 aku pergi Pantai Merdeka plak. Dekat kampung aku. Sapa nak ikut jom lar..

No comments:

Post a Comment