Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Monday, August 2, 2010

MooD TerBanG


In The Name Of Allah.

Ketika aku memerlukan seseorang meluahkan rasa,
Tiada siapa ingin mendengarnya,
Ketika aku memerlukan sokongan seorang hamba,
Tiada siapa ingin memberinya,
Ketika aku memerlukan pertolongan seorang teman biasa,
Tiada siapa yang ingin membantunya.

Tapi ketika aku ingin bersuka ria,
Setiap saat mereka bersama,
Ketika aku gelak ketawa,
Mereka sentiasa menjadi penghuninya.

Ketika air mata mulai gugur,
Gugur jualah mereka satu persatu,
Tiada siapa mampu menghulurkan tangan,
Tangan untuk menyambut ketika aku lemah,
Tangan untuk menyambut ketika aku mula rebah,
Tangan untuk menyambut ketika aku jatuh,
Jatuh ketika menongkah badai,
Ketika aku bergelar seorang hamba Allah.

Adalah fakta Allah SWT sentiasa disisi,
Tetapi aku manusia biasa,
Yang memerlukan.......

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Keadaan mental saya agak teruk kebelakangan ini. Bukan mentallah, lebih kepada mood maybe. Rasa sedih, tak best. Macam tak bermakna je hidup saya ni. Tension betul. Tiada kata2 semangat daripada seorang teman. Semangat yang masih bersisa dah hilang semuanya ketika sokongan moral yang diperlukan tetapi something bad yang diberi sebagai tindak balas.

Memang agak susah mencari teman sejati ketika hati mula membawa diri. Madah plak. Silap. Hakikat saya sedih. Nak balik rasanya. Persekitaran tidak memberikan ruang terbaik untuk bernafas.

Maaflah, semua campur aduk sekarang ni.

Saya nak cerita mengenai seorang hamba Allah SWT. Dia dikenali sebagai saudara kita semua juga. He2.

Sedih bila kita tiada, apabila hakikatnya ada. Faham tak?? Maknanya, dia buat macam saya tak wujud ja. Tapi salah saya ke? Saya just mintak jangan letakkan gambar saya on FB. Itu pun susah ke? I have my own reason why I have to do that. Sori, terspeaking.

Siapa yang tidak terasa agaknya. Dah lama juga simpan semua2 masalah ini tapi tak ada plak tempat meluah rasa. So, luah jelah kat sini sama ada korang suka ke tak. Saya nak cerita juga. Just memerlukan...entah lar...kasih sayang kot... ha2..



Ok, kita mulakan dengan bacaan basmalah supaya saya tak lebih2 nanti. Saya dan dia dah lama berkawan. Baik juga perangan dia, tapi untuk beberapa sudut belum cukup. Seperti saya juga pada pandangan dia. Huraian terpanjang, minta maaf sekali lagi.

Dia selalu macam tu. Kalau dia marah dengan seseorang, dia buat macam orang tu betul2 tak wujud. Kadang2 aku rasa sedih bagi pihak kawan dia. Yelah kan. Orang yang rapat dengan dia boleh buat macam tu. Apa plak kita yang setahun jagung ni??

Adakah saya melalut sorang2 dekat sini. Tak pe lah. Then, i full stop.

Salam.

No comments:

Post a Comment