Pages

:: MUTIARA KATA ::

IslamSpeaks I Love Islam

Mornings are reminders that Allah loves you! You're not just given another day to live but a chance to right the wrong of yesterday

Saturday, August 14, 2010

Balik Sudah

In The Name Of Allah.

Salam.

Entah kenapa akhir-akhir ni malas nak update blog. Tak tau lah kenapa. Macam tak ada mood ja rasanya. Tambah-tambah berjauhan dengan keluarga lagi lah tak ada mood. Hah2. Biasalah, saya nak nasihat orang je pandai supaya jangan sedih-sedih kepada sesiapa yang tak balik rumah. Diri sendiri yang tak ikut nasihat. Hu2. Adat kan. Sedihnya.

Semalam sebelum balik sini, ada lar buat kek coklat sebiji.So, sekarang dah ada dekat U. Anak menakan saya yang 4 tahun kot. He2. Tak ingat plak berapa umurnya. Sanggup tunggu saya buat daripada pukul 9.30 malam rasanya sampai pukul 11 sebab nak makan kek tu. Amat excited plak saya tengok. Sedih pun ada.

Maklumlah, keesokannya nak balik. Orang suruh masuk tidur tak mau plak. Saya pun apa lagi. Ambil kesempatan di tengah hujan malam-malam ni tengok cerita. Kilat tak banyak pun. Sikit ja. Baru amaran. Tak sambar lagi kot. Hi2.

Tak tengok plak tajuknya. Tapi cerita pasal gunung berapi.

Sori-sori. Terlari tajuk plak. Ter...saya tak sengaja. Tapi, cerita tu best juga.

Apa-apa pun. Tak best lar duduk kat tempat lain. Nak duduk rumah yang tersergam bak istana tu gak. Tapi dah takdir kan. Terpaksa juga diterima.

Pejam celik pejam celik dah nak masuk 5 hari umat Islam berpuasa eh. Kejap ja. Nanti tengok-tengok saya dah balik bercuti. Bestnya. Tak sabar rasanya. Kih2.

Sementara nak balik tu lar, terseksa sikit. Pape pun saya ada pepatah baru.

Ada dekat signboard masa naik bas balik kampung. Amat berguna juga. Just nak kongsi sikit. Macam bagus ja ayatnya.

Kekuatan sebenar ada di dalam hati

Lebih kurang macam tu lah. Ayat elok terlupa plak. Ni ja ayat yang paling diingati oleh admin blog yang cantik ni. Amin.

Terima kasih kerana telah memuji saya yang sememangnya cantik ni. Bukan senang orang nak puji. Bukan hakikatnya tak cantik. Tetapi, diorang ni pemalu orangnya. So, malu lar nak puji saya. Hak2. Apa diorang ni. Nak puji pun malu ke?

Wokeh. Saya dah lari tajuk rasanya. Saya minta diri dulu sebelum ada orang yang hentam saya.

Salam.

No comments:

Post a Comment